EN

Vláda České republiky

Informace týkající se Úřadu vlády ČR



Žádost o poskytnutí informací týkajících se organizačního útvaru Úřadu vlády ČR, vedoucí Úřadu vlády ČR, podání žadatele a postupu při jmenování nejvyššího státního zástupce

Vážený pane,

Úřad vlády České republiky (dále jen „Úřad vlády“) obdržel dne 21. července 2025 Vaše další písemné podání, které v bodě II. a dále v závěru podání obsahuje žádost o informace s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o informacích“).

Výše popsaná část Vašeho podání je formulována následujícím způsobem.

„1. Jakou VŠ a kde má J.Večeřa,kde působil než se stal řeď PO UV-ČR od kdy působí na UV a v jakých pozicích.Na základě jakého mechanizmu se stal řed PO UV-Č R.Jaký je rozsah pravomocí PO UV-ČR a Večeři kolik pracovníků má PO UV-ČR.
2. Kdo je vedoucí ÚV-ČR.Jakou kvalifikaci má,kde působil než se stal řed UV-ČR od kdy působí na UV a v jakých pozicích.Na základě jakého mechanizmu se stal řed UV-Č R
3. Pod jakými sp.zn je veden můj požadavek vznesený na vládu dle § 8 zákč. 198/93 sb.
4. Jak současná vláda ČR realizoval nápravu ve stavu justice v ČR na základě zjištění BIS z roku 2012,viz shora.
5.) Proč si současná vláda a její předchůdkyně nevšimly neúnosnosti zákč. 293/93 sb.+ vyhlč. 23/94 sb.Nezjistila nápravu a to opatření,který vzniká až .je dni 12.3.tr nálezem č. AI US 2468/2024. ·
6.) Proč skutečnost danou cit nálezem US viz ad 5,neučinili jedinci jako Blažek,Němcová,Benda ml.Pekarová a nebo Ferry.V čem spočívá nebo spočívala výjimečnost jmenovaných,že byli dosazeni do postů,které vykonávají neb o konali.
Požaduji podat inf -- pokud takovou inf má UV-ČR,kdo navrhl nyní již zemřelou členku předsednictva socdem M.Benešovou trvalým bytem xxxxxxxxxxxx na post vrchní str. zástupkyni v Brně a pak po dvakrát na post min.spravedlnosti….“ [sic]

K otázce č. 1 žádosti si dovolujeme sdělit, že Mgr. Večeřa absolvoval Právnickou fakultu Západočeské univerzity v Plzni a do funkce ředitele Odboru právního Úřadu vlády byl vybrán na základě řádně vyhlášeného výběrového řízení. Jeho praxi uvádíme níže:

2016-dosud: Úřad vlády, ředitel Odboru právního
2015-2016: Úřad vlády, vedoucí Oddělení právního a zástupce ředitele Odboru právního a kontrolního
2014-2015: Ministerstvo vnitra, referent společné státní správy a samosprávy
2012-2014: Ministerstvo průmyslu a obchodu, referent správy průmyslu a obchodu
2011-2012: Intenzivní jazyková příprava
2008-2011: Generální ředitelství cel, zástupce ředitele odboru Právního a vedoucí oddělení Správních činností
2005-2008: Celní ředitelství Plzeň, vedoucí oddělení Právní podpory a správy příjmů
1996-2005: Celní úřad Domažlice, referent

Odbor právní ve své působnosti zajišťuje poskytování právních konzultací ostatním útvarům Úřadu vlády, odborné a organizační zabezpečení činnosti vybraných poradních orgánů vlády, poskytování administrativní, koordinační a metodické pomoci útvarům Úřadu vlády v oblasti zadávání veřejných zakázek. Zpracovává komplexní odborná stanoviska k přiděleným návrhům materiálů legislativní a nelegislativní povahy určeným pro jednání vlády a vnitřní předpisy a jejich aktualizaci související s vymezením působnosti Odboru právního. Posuzuje vybrané dokumenty podepisované vedoucím Úřadu vlády z hlediska jejich souladu s právními předpisy. Jako gestor Úřadu vlády zabezpečuje agendu týkající se poskytování informací podle zákona o informacích a žádostí o náhradu škody způsobenou Úřadem vlády nezákonným rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem. Odbor dále zajišťuje kontrolu návrhů smluv a zápisů dle zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, právní zastupování Úřadu vlády v soudních řízeních, agendu vymáhání pohledávek Úřadu vlády, vyřizování petic adresovaných Úřadu vlády, vládě ČR či předsedovi vlády v souladu se zákonem č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů a uveřejňování smluv uzavíraných Úřadem vlády v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů.

V současné době má Odbor právní 9 zaměstnanců, a to včetně ředitele odboru.

V reakci na otázku č. 2 žádosti uvádíme, že vedoucí Úřadu vlády je v současné době Mgr. et Bc. Jana Kotalíková, která byla do této funkce jmenována vládou dne 17. prosince 2021. Její pracovní zkušenosti uvádíme níže:

2021-dosud: vedoucí Úřadu vlády
2014-2021: Občanská demokratická strana, tisková mluvčí, tajemnice volebního štábu
2008-2014: Magistrát hl. města Prahy, vedoucí oddělení protokolu Kanceláře primátora
2007-2008: Magistrát hl. města Prahy, asistentka ředitele Kanceláře primátora.

K otázce č. 3 sdělujeme, že Vaše podání doručená Úřadu vlády, ve kterých zmiňujete „požadavek dle § 8 zákona č. 198/1993 Sb.“, mají následující čísla jednací: 2809/2025-UVCR, 8608/2025-UVCR, 21626/2025-UVCR, 21628/2025-UVCR, 23175/2025-UVCR, 27264/2025-UVCR, 28711/2025-UVCR, 71062/2024-UVCR, 66677/2024-UVCR, 52246/2024-UVCR, 50615/2024-UVCR, 49024/2024-UVCR, 47208/2024-UVCR, 45306/2024-UVCR, 19872/2024-UVCR, 18077/2024-UVCR, 13641/2024-UVCR, 6753/2024-UVCR, 34449/2023-UVCR, 40687/2023-UVCR, 49683/2023-UVCR a 52074/2023-UVCR.

V reakci na závěrečnou otázku týkající se Mgr. Marie Benešové uvádíme, že nejvyšší státní zástupce je jmenován vládou na návrh ministra spravedlnosti, vrchní státní zástupce je jmenován ministrem spravedlnosti na návrh nejvyššího státního zástupce a ministra spravedlnosti navrhuje předseda vlády a následně jej jmenuje prezident republiky.

Ke zbývající části žádosti, tj. k otázkám č. 4, 5, 6, opětovně sdělujeme, že tato část podání bude založena ad acta, neboť se po obsahové stránce nejedná o žádost podle zákona o informacích.

Jak Vám již bylo mnohokrát vysvětleno, účelem úpravy zákona o informacích je realizace práva na informace, nikoliv vytvoření diskusního fóra pro výměnu názorů na libovolná historická či současná témata či poskytnutí alternativní možnosti zjednání spravedlnosti osobám, které pravidelně činí podání obsahující tvrzení o spáchaných křivdách, podvodech, korupci a trestných činech vůči jejich osobě různými správními orgány či úředními osobami bez jakékoli reflexe výsledků a právních závěrů správních orgánů či soudů v případech, které již byly rozhodnuty a mají za to, že jim je její dosažení jinými cestami odpíráno.

S pozdravem

Mgr. Ivana Beránková v. r.
vedoucí Oddělení právního
zástupkyně ředitele Odboru právního