Informace týkající se Úřadu vlády ČR
Žádost o poskytnutí informací týkajících se tzv. aktu zpětvzetí mandátu
Vážený pane,
Úřad vlády České republiky (dále jen „Úřad vlády“) obdržel dne 4. října 2024 Vaše elektronické podání s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, které bylo formulováno následujícím způsobem.
„1.Kolik občanů České republiky podalo vašemu úřadu akt zpětvzetí mandátu a účasti na vládě své země přímo dle ust. článku 25 mezinárodního paktu o občanských a politických právech?
2. Kolika občanům jste odpověděli v zákonné lhůtě?
3. Jak tato odpověď zněla, zašlete obecné znění.
4. Jaké stanovisko k danému podání váš úřad učinil? Pokud toto stanovisky, vyjádření, popřípadě existuje jiný dokument, jak s předmětným podáním naložit, zašlete jej.“
V reakci na otázku č. 1 žádosti si Vám dovolujeme sdělit, že ke dni 8. října 2024 eviduje Úřad vlády celkem 181 podnětů, které popisujete ve své žádosti.
K otázce č. 2 a 3 žádosti uvádíme, že na tato podání nebylo ze strany Úřadu vlády písemně reagováno.
V reakci na otázku č. 4 sdělujeme, že Úřad vlády předmětná podání vyřídil vzetím na vědomí a založením ad acta.
S pozdravem
Mgr. Ivana Beránková v. r.
vedoucí Oddělení právního
zástupkyně ředitele Odboru právního