Informace týkající se předsedy vlády ČR
Žádost o poskytnutí informací týkajících se dokumentů adresovaných předsedovi vlády ČR
Vážená paní magistro,
Úřad vlády České republiky (dále jen „Úřad vlády“) obdržel dne 16. října 2024 Vaše elektronické podání s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, které bylo formulováno následujícím způsobem.
„1) Zdali Úřad vlády obdržel po datu 1.8.2024 dokumenty adresované předsedovi vlády Petru Fialovi, které obsahují tezi vyslovenou panem premiérem, tedy že jsou od zaměstnanců stavebních úřadů, kteří si stěžují na digitalizaci stavebního řízení.
2) Obdržel-li Úřad vlády dokumenty uvedené výše ad1), tak kolik takových dokumentů bylo.
3) Chtěla bych požádat o zaslání anonymizovaných kopií listin uvedených v bodu 1)“
V reakci na Vaši žádost si Vám dovolujeme poskytnout podání, které bylo adresováno předsedovi vlády České republiky jako ústavnímu činiteli působícímu při Úřadu vlády a odpovídá Vámi nastaveným parametrům. K tomu doplňujeme, že některá Vámi uváděná podání byla předsedovi vlády či Úřadu vlády zaslána již před datem 1. srpna 2024 nebo se nejednalo o podání odeslaná přímo zaměstnanci stavebních úřadů.
Nad rámec vyřízení žádosti dále uvádíme, že předseda vlády v daném období obdržel větší množství osobní korespondence týkající se předmětné problematiky, která však byla ryze soukromé, nikoliv úřední, povahy a jako taková tedy není evidována spisovou službou Úřadu vlády.
S pozdravem
Mgr. Ivana Beránková v. r.
vedoucí Oddělení právního
zástupkyně ředitele Odboru právního
Příloha
Příloha č. 1 - požadované podání